O nas

(077) 454-05-74
scratch@psp26.opole.pl

To jest strona poświęcona nauce programowania przy pomocy programu Scratch

w Publicznej Szkole Podstawowej nr 26 im. Książąt Opolskich w Opolu.

 

Zapraszamy do wspólnego programowania przy pomocy programu Scratch.

 

Scratch – interpretowany wizualny język programowania.
Został zaprojektowany przez Mitchela Resnicka.
Jest edukacyjnym językiem obiektowym, stworzonym jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku.
Scratch umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz. Scratch to także społecznościowy serwis, pozwalający każdemu na umieszczanie stworzonych w tym języku programów, dyskutowanie o nich oraz oglądanie i pobieranie prac stworzonych przez innych użytkowników tego serwisu. Strona jest dostępna w języku polskim. Scratch'a można pobrać bezpłatnie z działu download na stronie domowej programu.

źródło Wikipedia